כסף ותמחור

ספריית כלים וידע לעסקים מתגשמים

איך לקבוע את המחיר שלי? איכות חיים זה שיקול מרכזי!

נכון שאומרים שזמן שווה כסף? אז זהו, מסתבר שזה נכון. בוודאי בשלבים הראשונים של העסק ובעסקים של "One Women Show"כשאת נותנת השירות או המוכרת היחידה. תבדקי עם עצמך כמה "שווה" שעה שלך? איך תמחור מוצר באמת מגלם את הערך וההכנסה שאת צריכה ורוצה. אני לא מתכוונת לשווי השעה שלך לפי "ערכך בשוק", אלא לשווי שעה בהקשר לצורך הכלכלי שלך ואיכות החיים שאת רוצה.
איכות חיים היא מונח בעל משמעות שונה לאנשים שונים. ולכן חשוב שתדייקי לעצמך מראש מה הציפיות שלך מהעסק – איזו איכות חיים את רוצה שהעסק יאפשר לך להגשים?.  ביננו, בואי נשים את זה על השולחן – עסק ובכלל עבודה היא צורך קיומי לפרנסה אבל גם הזדמנות לעצב את החיים שלנו כפי שאנחנו רוצות.
 

כמה שאלות לבחינת הקשר בין התמחור לאיכות החיים שאת רוצה

לצורך הדוגמא, נניח שיש לעסק שירות אחד מרכזי. (בפועל רצוי שיהיו לך מספר שירותים. לפחות 2-3 בשנתיים הראשונות של העסק, אבל כרגע נתמקד ב-1)
 

1. כמה כסף את מצפה להכניס בחודש

כאן כדאי להבחין בין כמה את צריכה להרוויח לבין כמה את רוצה להרוויח. אם התנאי הראשון לא יתקיים תוך תקופה סבירה, קרוב לוודאי שהעסק לא ישרוד. התנאי השני צריך להיות הבסיס למנגנון העסקי ולשיטת התמחור שלך.
 

2. כמה שעות את רוצה לעבוד בשבוע, בחודש

האם את מתכוונת לעבוד כל יום? כל היום? או למשל 4 ימים בשבוע, מהבוקר עד הצהריים או עד 16?
 

3. כמה שעות "יצרניות" יכולות להיות לך? 

לאחר שסכמנו את שעות העבודה החודשיות המתוכננות שלך, ונקח בחשבון שלפחות 30% מהזמן מופנה לניהול ופיתוח העסק, נבחן האם 70% מהשעות יכולות אכן להיות "יצרניות". אתן דוגמא: נניח ואת יכולה לעבוד 120 שעות בחודש, כ-30 שעות בשבוע. מתוכן כ-10 שעות ניהול ופיתוח. האם 20 שעות שירות בפועל הם יעד סביר מבחינתך? האם תוכלי ללמד יוגה למשל 4 שעות בכל יום? או האם תוכלי לקבל 4 לקוחות ליעוץ פרטני ביום?
 

4. כמה את צריכה להרוויח לשעת עבודה "יצרנית" כדי להגיע ליעד ההכנסה החודשי שלך?

נקח דוגמא: נניח והחלטת שהיעד שלך הוא 10,000 שח לחודש. ושאת יכולה במקסימום להגיע ל-3 שעות יצרניות ביום, 5 ימים בשבוע. סה"כ הגענו לכ-60 שעות יצרניות בחודש. כדי להגיע ליעד ההכנסה החודשי, צריך להגיע להכנסה שעתית של כ-170 שח.
 
המשמעות – ההכנסה לשעת שירות שלך צריכה להיות מינימום 170 שח.
בכלל לא עסקנו כאן בכמה שווה שעה שלך ביחס לעסקים אחרים – זו סוגיה שנדון בה במסגרת שיקולי השוק והמיצוב.
אם את רוצה להתחיל ממחיר שיהיה קודם כל רווחי מוזמנת להוריד בחינם דפי עבודה לחישוב מחיר ברווח – זה הבסיס להכל.
 
>> כדאי לשים לב – הכנסות זה לא רווח.
 
לסיכום – מחיר המוצר או השירות מתבססים לא רק על שיקולי רווח, מחירי שוק, מיצוב וכדומה. לפני הכל כדאי להתחיל ממך ומסגנון החיים שאת רוצה בשלב זה בחייך.
רוצה לדעת איך לוודא שהמחיר שלך רווחי ? ממליצה לך להציץ כאן

שתפי את הפוסט עם חברים:

אולי יעניין אותך גם:

ברוכה הבאה לעסקים מתגשמים
עם איכות חיים

מדריך תמחור מוצר

מרחב "עסקים מתגשמים" נולד כדי לעזור לאימהות עצמאיות ונשים בכלל להגשים את החלום העסקי שלהן ולעצב את סגנון החיים שמתאים להן.

הרשמה למגזין עסקים מתגשמים

מוזמנת להצטרף כמנויה למגזין החודשי בחינם ולהנות לפני כולם מכלים ידע והשראה שיעזרו לך ליצור את החיים שאת רוצה עם עסק שמתגשם בדיוק כמו שחלמת.

0
    0
    רשימת קניות
    עגלת קניות ריקהחזרה לחנות
      הפעלת קופון