תכנון וניהול

ספריית כלים וידע לעסקים מתגשמים

פתיחת עסק חדש – 4 שאלות המפתח להצלחה

כמה מרגש הרגע הזה שהחלטנו על פתיחת עסק! אני ממש זוכרת את היום שהלכתי לפתוח עסק. זה  היה  ה-4 ליולי, יום העצמאות של ארצות הברית. וחשבתי לעצמי – אם זה הצליח להם, זה בטח יצליח גם לי .

לפעמים אנחנו חולמות על עסק תקופה ארוכה ולפעמים זו החלטה שנבטה ברגע ומרגישה לנו הדבר הכי ברור לעשות. אגב, אם את עדיין חולמת על עסק – ממליצה מאד להוריד בחינם את המיני קורס איך לתכנן עסק משלך.  אם כבר פתחת עסק – אז הגעת למקום הנכון!

אז מהן 4 השאלות שיהפכו את פתיחת העסק שלך לסיפור הצלחה ?

 

  1. למה?

מה מניע אותך?  איזה חיים את רוצה ליצור לעצמך?  איזו השפעה את רוצה ליצור  בסביבה, בחיים של אנשים?.  בספרו  Start with why סיימון סינק מדבר על מעגל הזהב שמאפיין כל עסק שאי פעם הצליח.  המעגל הראשון כמובן הוא ה"למה" . כדי להתחיל לענות על השאלה הזו, ממליצה לך להוריד בחינם את "המצפן האישי והעסקי שלי".  זו מתנה אגב למי שנרשמת למגזין עסקים מתגשמים אז על הדרך גם לא תפספסי להבא שום דבר מעניין 🙂 המגזין נשלח מקסימום אחת לחודש.

אחרי שתדעי לענות לעצמך על השאלה הזאת, יהיה לך גם הרבה יותר קל להשיב לשאלה:  על מה העסק שלך?
וכדאי שתוכלי לענות על השאלה הזו במשפט אחד וגם בדקה אחת אם ירצו לשמוע עוד. אני ממש ממליצה לך להכין את נאום המעלית שלך.   אגב הסיבה שקוראים לזה נאום המעלית היא.. ניחשת נכון: שתוכלי להספיק להציג את העסק שלך בפרק הזמן של ירידה במעלית (של 10 קומות נניח 🙂

  1. מה?

מה השירותים והמוצרים שאת מציעה ? איזה תועלות את הולכת להביא ללקוחות שלך? מה הייחודיות שלך בשוק – למה כדאי לבחור בך? כאן כדאי שתהיה לך בהירות לגבי סל המוצרים וגם מותג ונוכחות במדיה שמבליטה את הייחודיות שלך. תשימי את עצמך בנעלי הלקוח האידיאלי שלך – מה יגרום לו לבחור בך?
אם עדיין לא עשית סקר שוק, עכשיו זה זמן מצויין. יהיה לך קשה לדמיין מה האפשרויות שעומדות בפני הלקוח שלך אם רק תנסי לנחש. איך לעשות סקר שוק? כנראה שתמצאי כאן מה שאת צריכה.

  1. מי?

מי הלקוחות האידיאליים שלך? ובואי , לא כולם.. כי אם את מכוונת לכולם, אז אף אחד לא מרגיש שאת פונה במיוחד אליו. וביננו,  גם אנחנו מעדיפות ללכת לקוסמטיקאית שמתמחה בדיוק במה שחשוב לנו, נכון?

אז איך את הולכת להתמקד? ממליצה לך להכין "פרסונה" – זו דמות אמיתית של הלקוחה האידיאלית שלך. ברגע שתוכלי לדמיין מי היא תוכלי לוודא שאת מציעה לה פתרון שמותאם בדיוק לצרכים שלה. תביני גם איפה היא כנראה מחפשת פתרון לבעיה שלה ובאיזה ערוץ שיווקי כדאי לך לתקשר איתה.

ההמלצה שלי להכין בשלב ראשון 3 פרסונות . מוזמנת להוריד בחינם דף עבודה להכנת פרסונה בדף המתנות.

  1. איך?

איך המנגנון של העסק – השיווקי , הכלכלי, הארגוני – יעזור לך ליצור את מה שאת רוצה?  . לפעמים צמד המילים "תוכנית עסקית" יכול להרתיע, לכן הכנתי לך דף אחד פשוט למילוי תוכנית עסקית בדף אחד  שתוכלי להוריד בדף המתנות בחינם. אחרי שתמלאי את הדף הזה, תהיי הרבה יותר מפוקסת לגבי איך את הולכת לבנות את המנגנון הנכון של העסק שלך.

שתפי את הפוסט עם חברים:

אולי יעניין אותך גם:

ברוכה הבאה לעסקים מתגשמים
עם איכות חיים

מדריך תמחור מוצר

מרחב "עסקים מתגשמים" נולד כדי לעזור לאימהות עצמאיות ונשים בכלל להגשים את החלום העסקי שלהן ולעצב את סגנון החיים שמתאים להן.

הרשמה למגזין עסקים מתגשמים

מוזמנת להצטרף כמנויה למגזין החודשי בחינם ולהנות לפני כולם מכלים ידע והשראה שיעזרו לך ליצור את החיים שאת רוצה עם עסק שמתגשם בדיוק כמו שחלמת.

0
    0
    רשימת קניות
    עגלת קניות ריקהחזרה לחנות
      הפעלת קופון